Kríza v medzinárodnej leteckej a námornej preprave, ktorá sa začala koronavírusovou pandémiou, doteraz úplne neodznela. Objemy prepráv stále nedosiahli hodnoty z roku 2019, dodávateľské reťazce sa plne neobnovili a dopyt po väčšine komodít je menší. Vyhliadky pre medzinárodnú prepravu však nie sú také čierne, pretože na trhu už sledujeme aj pozitívne záblesky.
PokračovaťNapriek lákadlám digitálneho sveta popularita niektorých tradičných hračiek stále trvá. Výrobcom, ako je Ravensburger AG, vzrástol v čase pandémie dopyt. S rastom a expanziou na ďalšie trhy sa musela vysporiadať aj súvisiaca logistika v mošnovskom sklade, prevádzkovanom firmou Geis. A nejde len o zväčšenie plochy na skladovanie a nárast dopravnej kapacity na prepravu tovaru.
PokračovaťHoci je cyklistika v Európe populárnym športom a ľudia bicykle využívajú napríklad aj na cesty do práce, dopyt po bicykloch sa z rôznych dôvodov v čase výrazne mení. Raz je bicyklov málo, druhýkrát veľa, raz chýba súčiastka na výrobu, druhýkrát nie je odbyt. Výrobca komponentov na bicykle z Kalifornie však spoločne s nemeckou logistickou firmou úspešne zvládajú takéto výzvy a časť výroby od minulého roka realizujú v Ejpoviciach pri Plzni.
PokračovaťNapriek tomu, že medzinárodná preprava, najmä transport tovaru z Ázie a ďalších ďalekých trhov, je sama o sebe pomerne nepružnou oblasťou, vonkajšie vplyvy ju dokážu významne destabilizovať. Ukázalo sa to, nielen počas covidu, ale aj pri nehode v Suezskom prieplave, za extrémnych poveternostných podmienok a samozrejme aj po začiatku vojnového konfliktu na Ukrajine. Vďaka výrazne nižšiemu dopytu a narovnávaniu dodávateľských reťazcov v minulom roku však veľké zdražovanie konečne vystriedalo zlacňovanie. Dá sa ale predvídať, ako to bude ďalej?
PokračovaťKonečne je všetkého dostatok – obalov, obalového aj výplňového materiálu. A navyše mierne zlacneli. Po trojročnom náročnom období je to príjemná správa pre všetky firmy, ktoré obaly pre svoj tovar potrebujú. Dôvody, prečo sa to zmenilo, však príliš pozitívne nie sú: menší dopyt spotrebiteľov aj firiem a celkový pokles ekonomiky.
Pokračovať